Bicicleta e compusa din numeroase ansamble cu elemente mobile. Cand componentele sunt expuse la noroi sau alte surse de murdarie, acestea pot sa se deterioreze in timp. Un program de mentenanta (lunar, saptamanal sau chiar mai des) este foarte important pentru a asigura longevitatea bicicletei.
De ce avem nevoie pentru a curata bicicleta?
- Laveta/Carpa: Vom avea nevoie de lavete separate pentru: ulei, vaselina, ceara si pentru curatenie generala (sapun) si uscare.
- Perie: Este de preferat sa avem mai multe dimensiuni si sa fie flexibile pentru a putea patrunde in zonele care sunt accesibile mai greu. Se pot folosi chiar si periutele de dinti mai vechi.
- Apa: Cand vine vorba de folositul apei, trebuie sa avem grija in cazul in care folosim un furtun de gradina sau alte surse de apa cu presiune.
- Sapun/ Solutie de curatat: Sapunul de curatat vase in varianta diluata poate fi foarte util in a curata cadrul bicicletei. Alternativ, se pot folosi solutii speciale pentru curatarea bicicletei.
- Degresant: Un degresant specific pentru biclete ar fi indicat (fara kerosen / terebentina) va fi ideal pentru a curata partile "gumoase" de pe lant.
- Lubrifiant de lant: Lubrifierea corecta a lantului poate ajuta la longevitatea transmisiei. Recomandam sa folositi ulei conceput specific pentru curatatea lantului. Pentru a va usura munca de curatare, puteti folosi un aparat pentru curatarea lantului.
Procesul de curatare:
Cadrul: Recomandam sa folositi un recipient de apa de 3-4L in care sa diluati solutia de curatat (poate fi sapun lichid). Se ia buretele si se "maseaza" cu atentie, indepartand murdaria de pe cadru. Se curata pe vertical, incepand de la ghidon catre tija, cuvete, sa, tija de sa, furca si frane. Puteti folosi solutii speciale pentru a curata discul de frana sau alcool izopropilic. Terminati prin a curata foile, pinioanele, angrenajul pedalele, bascula si ansamblu de roti fata/spate.
Manetele de fana: Dupa ce curatati bicicleta, aplicati 1/2 stropi de lubrifiant la surub de tensionare a cablului, levier frana (maneta).
Lantul: Lantul este componenta cu cel mai mare risc de a fi supus stresului mecanic. Trebuie curatat si lubrifiat frecvent pentru a reduce gradul de uzura. Daca lantul nu este foarte murdar, se poate folosi o carpa si un degresant. In cazul in care s-au facut depuneri substantiale, recomndam un aparat conceput pentru curatarea lantului.
Caseta/Foi: Pentru caseta si foi, se poate folosi un spray degresant/ solutie de curatare a lantului care se aplica pe foaie si caseta intr-un strat generos. Se lasa cateva minute pentru a-si face efectul dupa care se utilizaeza o perie (de dinti daca nu aveti una conceputa pt acest uz) pentru a ajunge intre foi/pinioane. Se curata degresantul cu apa (se poate folosi si un furtun cu presiune scazuta). Se aplica lubrifiant pe lant si se pedaleaza schimband vitezele pentru a asigura eliminarea exceslui de lubrifiant.
Derailleur, schimbator foi: Acestea sunt alcatuite din numeroase componente mobile. Recomandam sa acordati atentie sporita acestora pentru a evita rigidizarea lor. Aplicati lubrifiant la "incheieturi" dar evitati sistemul de franare. Un tutorial scurt si usor de urmat:
-Tony Marchand / tony10speed
Va invitam sa ne urmariti pe:
Facebok Instagram