Sisteme de franare

De ce există atât de multe tipuri diferite de frâne de bicicletă?

Ca și în cazul tuturor celorlalte componente ale bicicletei, în ultimii ani au existat o serie de noi evoluții în sectorul frânelor. Tipurile tradiționale de frâne, pe de altă parte, nu au dispărut de pe piață, ci rămân la vânzare în numeroase versiuni. Rezultatul este o varietate fără precedent, care face posibilă alegerea sistemului de frânare potrivit pentru fiecare tip de bicicletă și gust. În rândul bicicletelor de înaltă calitate din sectorul sport și agrement, două sisteme diferite domină lumea frânelor: frânele clasice pe jantă și frânele pe disc, relativ noi.

Ce caracterizează frânele pe jantă?

Deși frânele pe jantă sunt disponibile într-un număr foarte mare de modele - cum ar fi frâne cu tragere laterală, frâne cu tragere centrală, frâne hidraulice pe jantă, frâne cantilever și frâne V-brake pentru bicicletele de ciclocros sau frâne cu montare directă pentru bicicletele de șosea - ceea ce au în comun toate frânele pe jantă este faptul că reduc viteza și opresc bicicleta prin apăsarea plăcuțelor de frână pe partea laterală a jantei. Frâna față pentru roata din față și frâna spate pentru roata din spate pot fi de obicei controlate separat cu maneta de frână din stânga sau din dreapta. În prezent, frânele pe jantă sunt rar întâlnite pe bicicletele de munte noi și au fost înlocuite de frânele pe disc în acest segment, dar sunt încă destul de frecvente pe bicicletele de șosea, pe bicicletele de turism, pe bicicletele de oraș și pe bicicletele de trekking. Motivele pentru popularitatea durabilă a frânelor pe jantă merg de la greutatea redusă și ușurința de utilizare până la întreținerea simplă și piesele de schimb ieftine, cum ar fi plăcuțele și cablurile de frână. Atunci când alegeți jante sau roți, este esențial să vă asigurați că acestea sunt destinate utilizării cu frâne pe jantă și că au suprafețe de frânare adecvate.

Upcoming Class on 4/9/18: Working with Rim Brakes! - Sacramento Bicycle  Kitchen

 

Care sunt avantajele frânelor cu disc pentru biciclete?

Pentru bicicletele de munte și bicicletele electronice, dar și pentru bicicletele moderne de ciclocros, bicicletele de fitness și multe biciclete de zi cu zi, frânele pe disc reprezintă de ani de zile standardul industriei și au înlocuit diferitele tipuri de frâne pe jantă. Chiar și în sectorul bicicletelor de șosea, care a fost mult timp rezistent la acest fenomen, frânele pe disc au câștigat în mod constant acceptare. Avantajele sunt evidente: frânele pe disc, fie ele mecanice sau hidraulice, opresc roata rapid și fiabil, puterea de frânare poate fi controlată foarte bine și nu este aproape deloc afectată de ploaie. În plus, janta nu se uzează și nu se încălzește. Există diferite sisteme de montare a discurilor de frână pe butuci, așa că este important să vă asigurați că butucul și discul de frână sunt compatibile.

Care sunt standardele pentru frânele pe disc pentru biciclete?

Cele două standarde cele mai comune pentru discuri sunt "6 Bolt" și "Center Lock". Dimensiunea rotorului de frână pe disc este de obicei între 140 și 203 mm și depinde de performanța de frânare dorită. Discurile de frână mai mari înseamnă o putere de frânare mai mare, care este însă mai puțin ușor de controlat decât în cazul discurilor de frână mai mici. Acest lucru explică, de asemenea, de ce bicicletele de munte sau bicicletele electronice folosesc de obicei discuri de frână mai mari decât bicicletele de șosea, bicicletele pentru pietriș sau bicicletele pentru copii. Cu "International Standard" (IS), "Post Mount" (PM) și "Flat Mount" (FM), există, de asemenea, diferite moduri de fixare a etrierului de frână pe cadru și furcă și, ca și în cazul discurilor de frână, se recomandă să acordați o atenție deosebită compatibilității. În timp ce puterea de frânare este transferată prin intermediul unui cablu în cazul frânelor cu disc mecanice, în cazul frânelor cu disc hidraulice mai sofisticate, acest lucru se face prin intermediul unui lichid de frână. lnclusiv pentru bicicletele moderne de ciclocros, bicicletele de fitness și multe dintre bicicletele de zi cu zi, frânele cu disc reprezintă de ani de zile standardul industriei și au înlocuit diferitele tipuri de frâne pe jantă. Chiar și în sectorul bicicletelor de șosea, care a fost mult timp rezistent la acest fenomen, frânele pe disc au câștigat constant acceptare. Avantajele sunt evidente: frânele pe disc, fie ele mecanice sau hidraulice, opresc roata rapid și fiabil, puterea de frânare poate fi controlată foarte bine și nu este aproape deloc afectată de ploaie. În plus, janta nu se uzează și nu se încălzește. Există diferite sisteme de montare a discurilor de frână pe butuci, așa că este important să vă asigurați că butucul și discul de frână sunt compatibile.

 

 

 

Va invitam sa ne urmariti pe:

    &   

  Facebok                     Instagram

Brand Slider